logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۴
[ شناسه خبر : ۳۸۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان:

تولید کنندگان با ورود به عرصه صادرات با تکنولوژیهای جدید آشنا می‌شوند/ مشکلات صادرکنندگان از محل گمرک استان زنجان برطرف شود

تولید-کنندگان-با-ورود-به-عرصه-صادرات-با-تکنولوژیهای-جدید-آشنا-می‌شوند-مشکلات-صادرکنندگان-از-محل-گمرک-استان-زنجان-برطرف-شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان با تاکید بر رفع مشکلات واحدهای تولیدی گفت: مشکلات صادرکنندگان از محل گمرک استان زنجان برطرف شود.

به گزارش موج رسا; فرامرز نیک‌سرشت شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه صادرات استان زنجان به بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در زمینه صادرات محصولات از گمرک زنجان اشاره کرد و افزود: باید علل صادرات محصولات تولیدی استان زنجان از سایر گمرکات کشور بررسی شود و تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه عدم صادرات محصولات واحدهای تولیدی از گمرک زنجان موجب محرومیت از برخی امتیازات و بروز مشکلاتی می شود، تصریح کرد: بسیاری از امتیازاتی که در چارت تشکیلاتی به استان داده می شود، 100 درصد به عملکرد گمرک بستگی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان تاکید کرد: در راستای حمایت از صادر کنندگان، باید خدمات مطلوب تری در کمترین زمان ممکن، از سوی گمرک زنجان انجام شود تا مشکلات فنی این حوزه نیز مرتفع شده و واحدهای تولیدی، انگیزه بالایی برای صادرات محصولات تولیدی خود از استان داشته باشند.

نیک سرشت بیان کرد: بسیاری از تصمیمات در حوزه گمرک در سطح ملی گرفته می‌شود و در برخی موارد، استان زنجان نمی‌تواند دخالتی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه واحد‌های تولیدی با فعالیت در بخش صادرات یک حاشیه امنی برای خود ایجاد کنند ابراز کرد: اگر یک واحد تولیدی خود را محدود به بازار داخلی نکند قطعا در عرصه صادرات موفق می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان با بیان اینکه بحث صادرات توان رقابتی واحد‌ها را افزایش می‌دهد گفت: اگر واحدی در بحث صادرات فعال باشد نسبت به بازار و استاندارد‌های جهانی دید وسیع‌تری پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه توجه کردن تنها به بازار داخلی آسیب‌پذیری واحد‌ها را افزایش می‌دهد گفت: واحد‌های تولید با ورود به بحث صادرات انعطاف پذیری خود را در برابر نوسانات بازار افزایش می‌دهد.

نیک‌سرشت با بیان اینکه واحد‌های تولیدی با ورود به بازارهای جهانی با تکنولوژیهای جدید کشورهای مختلف آشنا می‌شوند افزود: امروز به خاطر عدم آشنا با تکنولوژي بروز در برداشت زیتون در سطح استان با مشکلاتی مواجه هستیم که 60 درصد قیمت تمام شده در برداشت زیتون مربوط به دستمزد بوده و برای کشاورزی مقرون به صرفه نیست.

نیک‌سرشت با اشاره به اینکه صادرات ضریب امنیتی برای کشور ایجاد می‌کند گفت: اگر ما اقتصاد کشورمان را با اقتصاد دنیا گره می‌زدیم امروز بسیاری از قطعنامه‌ها علیه خودمان را نداشتیم.

وی افزود: بخش خصوصی کشورهایی که رغیب تجاری ما بودند به دولت خود اجازه نمی‌دادند بر علیه ما قطعنامه صادر کنند.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر